Wat is een label?
Een label is een trefwoord of tag waarmee een activiteit makkelijker opgepikt wordt door zoekmachines of bepaalde agenda’s. Woorden die reeds in een activiteit vermeld staan, hoef je niet opnieuw toe te voegen als labels. Zoekmachines filteren immers op alle velden. Door een label toe te voegen kan je ook bijkomende informatie geven aan bezoekers die de activiteit openen op een agenda. Zo kan je bijvoorbeeld het type van een activiteit verder specificeren, mocht je dit nog niet in de titel of beschrijving van je activiteit vermeld hebben.
Sommige organisaties of gemeenten maken een thematische agenda of een selectie van activiteiten voor een bepaalde doelgroep op basis van een label.
Je kan een label op verschillende manieren aan je activiteit toevoegen:
- Labels toevoegen tijdens de aanmaak van je activiteit via het invoerformulier
- Labels toevoegen na de aanmaak van je activiteit via de voorbeeldweergave
- Labels toevoegen aan meerdere activiteiten via de zoek
Hoe gebruik je een label en welke regels worden er gehanteerd?
- Een label kan volgende tekens bevatten: letters, cijfers, koppelteken (-) en underscore (_). Ze moeten ook telkens met een letter of een cijfer beginnen.
- Een label moet uit minimum 2 karakters bestaan
- Een label mag uit niet meer dan 50 karakters bestaan
- Een label is niet hoofdlettergevoelig.
- Informatie die in andere velden kan ingevoerd worden, voer je best niet in in het labelveld. Het is beter om deze gegevens in de velden in te vullen die daar specifiek voor bestemd zijn. Zo zal alle informatie duidelijker te raadplegen zijn voor de bezoekers van een UiTagenda.